Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] |
![]() |
Nautische impact varianten Royerssluis |
Identifier financieringsorganisatie: WL 18_050 (Other contract id) Hoofdfinancieringscodes: 5114 - Departement Mobiliteit en Openbare werken Periode: Maart 2018 tot April 2018 Status: Afgelopen Thesaurustermen Inland navigation; Mariene ingenieurskunde; Toegankelijkheid Geografische term: Belgiƫ, Zeeschelde, Haven van Antwerpen, Royerssluis [Marine Regions] |
|
Instituten (2) | Top | Publicatie |
|
Abstract |
In 2013 voerde WL een simulatiestudie uit ter beoordeling van het toenmalige ontwerp voor de Royerssluis dat gepaard ging met breedte 36m en lengte 250m. Recent werd door GHA de vraag gesteld aan aMT om de kosten voor de nieuwe sluis te beperken. Enerzijds werd beslist om de sluis exclusief voor binnenvaart te ontwerpen (waardoor het bovenhoofd minder diep uitgevoerd dient te worden, en anderzijds wenst men te onderzoeken of de horizontale afmetingen van de sluis verminderd kunnen worden.
Op heden liggen er varianten op tafel met breedte 36m, 27m en 25m. Aan WL wordt gevraagd om een uitspraak te doen over de nautische toegankelijkheid van de verschillende varianten voor een vierbaks duwkonvooi (CEMT-klasse VIb). Hiervoor dient onderstaande acties ondernomen: 1. Intekenen van varianten in simulatoromgeving 2. Vergelijken van ontwerp met duwvaartsluizen langs Schelde Van Cauwelaert Oostsluist Tzen (24 m) Hansweert (24 m) i. TO DO nieuwe functie rotateCntToCnt zodat rotatie rond X0,Y0 en PSI0 zodat omgevingen geroteerd wordt. 3. Vergelijking vaarsimulaties KML in de aangepaste varianten 4. Rapportering met advies omtrent: a. Beoordeling verschillende sluisbreedtes b. Beoordeling geleiding behouden in verlengde noordelijke kolkmuur of via S-vormige fuik opnieuw 9m naar noorden opschuiven (in lijn met huidig ontwerp) c. Beoordeling impact indien de sluis 20m korter zou worden (en de sluismond zou opschuiven met 20m richting RO) |
Publicatie | Top | Instituten |
|
Top | Instituten | Publicatie |