Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] |
INEOS Oxide toegankelijkheid steiger |
Identifier financieringsorganisatie: WL 19_075 (Other contract id) Periode: September 2019 Status: Gestart |
|
Instituten (2) | Top |
|
Abstract |
INEOS Oxide wenst de capaciteit van haar aanlegsteiger ter hoogte van punt va Melsele (Steiger Ineos Zuid, SIZ) te optimaliseren door de binnenkant van de steiger ook toegankelijk te maken voor (binnenschepen). Daarom wensen zij de binnenkant van de steiger te verdiepen en te verruimen. Een deel van de natuurlijke over zal afgegraven worden en voorzien worden van een damwand. Teven wordt ook een containerterminal gepland ongeveer 300 m ten noorden van de steiger.
De klant wens inzicht te krijgen in de aanzanding binnenkant steiger en het verwachte baggerbeslag. Tevens wens de klant ook inzicht te krijgen in de nautische toegankelijkheid van de binnenzijde van de steiger, en het effect van de terminal op de sedimentatie en toegankelijkheid van de steiger. Om de sedimentatie in te schatten zal een analyse gemaakt worden van alle beschikbare relevante data: historische lokale peilingen (GHA) en onderhoudsbaggerwerken, peilingen Steinplein, ... Er wordt voorgesteld om op basis van het Scaldis model een hydrodynamisch detailmodel van dit deel van de Benedenzeeschelde te maken. Op basis van de lokale stromingspatronen en bodemschuifspanningen zal de sedimentatie ingeschat worden. Het model kan in een latere fase ook input leveren voor de nautische simulaties. De nautische toegankelijkheid zal in de eerste fase gescreend worden op basis van lokale stromingspatronen, expert judgement, ontwerprichtlijnen en overleg met schippers en rederijen. In een latere fase kan er in een nieuw project geopteerd worden voor nautische simulaties. |
Top | Instituten |