Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] |
![]() |
Kracht buispalen meetplatformen Prosperpolder en Lillo |
Identifier financieringsorganisatie: WL 24_088 (Other contract id) Hoofdfinancieringscodes: 5114 - Departement Mobiliteit en Openbare werken Periode: Oktober 2024 tot Juli 2025 Status: Gestart Thesaurustermen Hydraulische structuren; Kust- en estuariene hydraulica; Rivierbouwkunde Geografische term: België, Beneden Zeeschelde [Marine Regions] |
|
Instituten (3) | Top |
|
Abstract |
In project 20_037 heeft WL in het verleden de krachten op de buispalen van meetplatform Prosperpolder begroot. In deze studie werd de stroomsnelheid ter plaatse van het meetplatform begroot, werd een literatuurstudie gedaan naar de sleepcoëfficiënt voor een constructie bestaande uit 3 palen en werd daarna de kracht van de stroming van de Schelde op de buispalen begroot. Bij het verdere ontwerp van het meetplatform is de locatie van meetplatform in de Schelde gewijzigd. Om die reden vraagt aMT aan WL om de begroting van de krachten op de buispalen opnieuw uit te voeren rekening houdend met deze nieuwe locatie. Daarnaast wordt ook gevraagd om de krachten te begroten op de buispalen van het nieuwe meetplatform te Lillo. Dit meetplatform heeft dezelfde vorm, bestaat ook uit 3 buispalen, maar bevindt zich op een andere locatie in de Schelde (ter hoogte van Lillo). Voor de sleepcoëfficiënt worden de grafieken uit 20_037 gebruikt (een nieuwe literatuurstudie is niet nodig).
|
Top | Instituten |