Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Investigation of the influence of a vertical wall on a ship moving with drift angle Gronarz, A. (2009). Investigation of the influence of a vertical wall on a ship moving with drift angle, in: Eloot, K. et al. (Ed.) International Conference on Ship Manoeuvring in Shallow and Confined Water: Bank Effects. pp. 77-83
In: Eloot, K.; Vantorre, M. (Ed.) (2009). International Conference on Ship Manoeuvring in Shallow and Confined Water: Bank Effects. Flanders Hydraulics Research/Ghent University/The Royal Institution of Naval Architects: London. ISBN 978-1-905040-46-9. IX, 152 pp., meer
|
Beschikbaar in | Auteur |
| |
Documenttype: Congresbijdrage |
Auteur | Top | |
|
Abstract |
Detailed model tests have been carried out with the model of an inland waterway ship in the large shallow water towing tank of the DST. Within close proximity of the tank wall captive tests were conducted varying the distance from the wall, the drift angle and the speed of the model. During the analysis of the forces and moments acting on the model the effect of a wall onto the vessel moving parallel and the effect of a drift angle on the ship moving without wall effect are both subtracted from the measured data. The remaining forces and moments are used to determine the coupling terms of the combination of wall and drift effect. It is incorporated in numerical calculation models to improve the consideration of wall effects e.g. in simulations, for the reliable survey of accidents or for assessing the safety of ships and fairways. |
Top | Auteur |