Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Simulation of ship manoeuvring in laterally restricted water Duffy, J.T.; Renilson, M.R.; Thomas, G.A. (2009). Simulation of ship manoeuvring in laterally restricted water, in: Eloot, K. et al. (Ed.) International Conference on Ship Manoeuvring in Shallow and Confined Water: Bank Effects. pp. 85-94
In: Eloot, K.; Vantorre, M. (Ed.) (2009). International Conference on Ship Manoeuvring in Shallow and Confined Water: Bank Effects. Flanders Hydraulics Research/Ghent University/The Royal Institution of Naval Architects: London. ISBN 978-1-905040-46-9. IX, 152 pp., meer
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Congresbijdrage |
Trefwoorden |
Simulation |
Auteurs | Top | |
|
Abstract |
A series of model tests was conducted with bulk carrier and containership models constrained in surge, sway and yaw to enable the measurement of bank induced sway force and yaw moment. The effect of ship speed, draught to under keel clearance ratio, ship to bank distance, depth of water over the bank and bank slope on sway force and yaw moment is discussed. Regression analyses have been conducted on the experimental results to produce empirical equations to predict bank induced sway force and yaw moment. These equations have been incorporated into the mathematical model of the shiphandling simulator at the Australian Maritime College. The path of a ship has been predicted in real-time for a manoeuvre, within an Australian port, where ship operators use ship-bank interaction to aid turns. The predicted ship path has been compared to the actual ship path known to occur in the real-life manoeuvre. |
Top | Auteurs |