Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
New thinking in ship generated hydrodynamic fields: introducing concepts for predicting bank suction and rejection McArthur, P.J. (2011). New thinking in ship generated hydrodynamic fields: introducing concepts for predicting bank suction and rejection, in: Pettersen, B. et al. (Ed.) 2nd International Conference on Ship Manoeuvring in Shallow and Confined Water: Ship to Ship Interaction, May 18 - 20, 2011, Trondheim, Norway. pp. 239-252
In: Pettersen, B. et al. (2011). 2nd International Conference on Ship Manoeuvring in Shallow and Confined Water: Ship to Ship Interaction, May 18 - 20, 2011, Trondheim, Norway. Flanders Hydraulics Research/Ghent University/Norwegian Marine Technology Research Institute/Norwegian University of Science and Technology (NTNU)/The Royal Institute of Naval Architects: London. ISBN 978-1-905040-83-4. X, 422 pp., meer
|
Beschikbaar in | Auteur |
| |
Documenttype: Congresbijdrage |
Auteur | Top | |
|
Abstract |
This paper is, effectively, a work of four parts. It begins by outlining current teaching on the subject of marine hydrodynamics theory and highlights its particular shortcomings. The second part introduces the Manchester Ship Canal as research venue and explains the benefits and peculiarities of the location. The paper then introduces new theories on ship-generated hydrodynamic fields and provides detailed practical explanations that will be recognisable to experienced ship-handlers. Finally, a new theory on the mechanics of bank suction and rejection, along with a means of predicting its occurrence, is proposed. The ultimate aim is achievement of safer „close-quarters‟ navigation and more predictable ship-handling. |
Top | Auteur |