Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Study on the effects of unsteady ship to ship interaction by CFD method Yang, H.; Wu, B.S.; Miao, Q.M.; Xiang, X.; Berg, T.E.; Kuang, X.F. (2011). Study on the effects of unsteady ship to ship interaction by CFD method, in: Pettersen, B. et al. (Ed.) 2nd International Conference on Ship Manoeuvring in Shallow and Confined Water: Ship to Ship Interaction, May 18 - 20, 2011, Trondheim, Norway. pp. 393-398
In: Pettersen, B. et al. (2011). 2nd International Conference on Ship Manoeuvring in Shallow and Confined Water: Ship to Ship Interaction, May 18 - 20, 2011, Trondheim, Norway. Flanders Hydraulics Research/Ghent University/Norwegian Marine Technology Research Institute/Norwegian University of Science and Technology (NTNU)/The Royal Institute of Naval Architects: London. ISBN 978-1-905040-83-4. X, 422 pp., meer
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Congresbijdrage |
Auteurs | Top | |
|
|
Abstract |
One ship passing a moored ship is simulated using two identical Wigley hulls. The results give close results with the BEM method. Then, the benchmark model KVLCC2 was used to study the hydrodynamic interaction. The hydrodynamic interaction loads were predicted to investigate the effects of relative positions and water depth. Finally, the future requirements and recommendations concerning the accurate prediction of the hydrodynamic interaction loads are discussed from the actual sea-operation’s point of view. |
Top | Auteurs |