Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Effect of passing shipping traffic on moored vessels equipped with external mooring devices Pauwelyn, H. (2015). Effect of passing shipping traffic on moored vessels equipped with external mooring devices. MSc Thesis. Ghent University. Faculty of Engineering and Architecture: Ghent. xiv, 164 pp.
|
Thesis info:
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Doctoraat/Thesis/Eindwerk |
Auteurs | Top | |
Abstract |
Before using the software to predict the reaction of the ShoreTension system, the software is compared to measurement data conducted at the harbour of Antwerp at the Noordzee terminal. The data of four moored vessels is collected and 10 passing events are chosen for comparison of simulation and measurements. Three of the four vessel are moored without ShoreTension, to test the validity of the base software, and the last vessel, APL Chingqong, was moored with help of four ShoreTension units, to validate the implementation of the use of ShoreTension in the software code. In the simulation runs, the motion of the vessel is measured with and without the use of ShoreTension system. After finding the most useful way of set-up of the ShoreTension units, the effect of different parameters on the efficiency of ShoreTension is discussed. |
Top | Auteurs |