Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Tijpoortberekeningen afvarende containervaart uit Deurganckdok: invloed drempeldieptes en vaarsnelheden Verwilligen, J.; Eloot, K.; Peeters, P.; Mostaert, F. (2016). Tijpoortberekeningen afvarende containervaart uit Deurganckdok: invloed drempeldieptes en vaarsnelheden. versie 4.0. WL Rapporten, 16_115_1. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. VII, 13 pp.
Deel van: WL Rapporten. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. , meer
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Projectrapport |
Trefwoorden |
Harbours and waterways > Ship motion > Fairway and harbour design Numerical calculations Simulations België, Zeeschelde, Haven van Antwerpen, Deurganckdok [Marine Regions] |
Author keywords |
|
Auteurs | Top | |
Abstract |
Het betreffen berekeningen voor afvarende marginale containervaart uit Deurganckdok bij verschillende verdiepingsscenario’s van de meest opwaartse Scheldedrempels en bij verschillende aannames voor de vaarsnelheden langsheen het traject. Het meest beperkte verdiepingsscenario betreft de verdieping van de vier meest opwaartse Scheldedrempels tot maximaal -14.9 m LAT: • Frederik: -14.7 m LAT, Dit verdiepingsscenario blijkt voor diepgang 15.5 m slechts tot een beperkte toegankelijkheid voor afvarende containervaart uit Deurganckdok te leiden. Wanneer hierbij uitgegaan wordt van een snelheidsprofiel zoals toegepast in de operationele toegankelijkheidstool WESP, dan blijkt slechts in 2 % van de tijen een schip met diepgang 15.5 m af te kunnen varen. De aangenomen vaarsnelheden hebben echter een grote invloed op de resultaten. Zo blijkt dat wanneer uitgegaan wordt van gemiddelde vaarsnelheden bekomen uit een AIS-analyse, de toegankelijkheid toeneemt tot 43 %. De toepassing van AIS-gemiddelde vaarsnelheden gaat echter gepaard met een verlaging van de aanvaarde veiligheidsmarge in de tijpoortberekening. Een eventuele aanpassing van de toe te passen vaarsnelheden dient gebaseerd te worden op een globale risicobeoordeling van de toegankelijkheidsberekening. |
Top | Auteurs |