Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
nieuwe zoekopdracht
Kanaal Gent-Oostende: renovatie Nieuwekalebrug: nautisch advies: deelrapport 1. Desktopstudie
Eloot, K.; Verwilligen, J.; Mostaert, F. (2019). Kanaal Gent-Oostende: renovatie Nieuwekalebrug: nautisch advies: deelrapport 1. Desktopstudie. Versie 5.0. WL Rapporten, 19_078_1. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. VII, 13 pp. https://dx.doi.org/10.48607/107
Deel van: WL Rapporten. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. , meer
|
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Documenttype: Projectrapport
|
Trefwoorden |
Harbours and waterways > Manoeuvring behaviour > Bank effects Literature data / expert judgement België, Kanaal Gent - Oostende [Marine Regions]
|
Author keywords |
Nieuwekalebrug; Gent; Nautische toegankelijkheid; Renovatie |
Project | Top | Auteurs |
- Nautisch advies bij renovatie Nieuwekalebrug Gent, meer
|
ContactgegevensOpdrachtgever: De Vlaamse Waterweg; Afdeling Bovenschelde (ABS)
, meer
Abstract |
Dit rapport beschrijft een desktopstudie voor de beoordeling van de toegankelijkheid van de Nieuwekalebrug en het kruispunt tussen het kanaal Gent-Oostende, de Ringvaart en de sluis van Evergem tijdens de renovatiewerken aan de Nieuwekalebrug. Deze renovatiewerken zullen in twee fasen uitgevoerd worden waarbij enerzijds aan de linkeroever en anderzijds aan de rechteroever onder de brug zal gewerkt worden. Hierdoor treedt minstens een halvering van de doorvaartbreedte onder de brug op waardoor het kruispunt tijdens de werken niet meer toegankelijk zal zijn voor 135 m schepen. Mogelijk is er voor deze scheepslengte wel nog een mogelijkheid voor het traject van en naar de Ringvaart tijdens de fase waarbij de werken aan de linkeroever plaatsvinden. Alvorens de renovatiewerken te starten moeten infrastructurele aanpassingen aan het kruispunt uitgevoerd worden waarbij het baggeren van het volledige kruispunt en de doorgang onder de brug op een minimale waterdiepte van 3.6 m de voornaamste aanpassing is. Het voorzien van aanvaringsbeveiligingen voor de werfzones moet nog beoordeeld worden in overleg met de aannemer. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.