Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
nieuwe zoekopdracht
Side drainage operation in Dessel‐Schoten canal's lock no. 3: hydraulics and navigability assessment
López Castaño, S.; Verelst, K.; Verwilligen, J.; Van Hoydonck, W.; Vercruysse, J.; Mostaert, F. (2021). Side drainage operation in Dessel‐Schoten canal's lock no. 3: hydraulics and navigability assessment. Version 3.0. FHR reports, 18_134_1. Flanders Hydraulics Research: Antwerp. VII, 33 + 5 p. app. pp. https://dx.doi.org/10.48607/10
Deel van: FHR reports. Flanders Hydraulics Research: Antwerp, meer
|
|
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Documenttype: Projectrapport
|
Trefwoorden |
Hydraulic structures > Culverts Hydraulic structures > Locks Hydraulics and sediment > Hydrodynamics > Current velocities and patterns Numerical modelling
|
Project | Top | Auteurs |
- kanaal Dessel Schoten - studie afvoerkoker, meer
|
ContactgegevensOpdrachtgever: De Vlaamse Waterweg
, meer
Auteurs | | Top |
- López Castaño, S., meer
- Verelst, K., meer
- Verwilligen, J., meer
|
- Van Hoydonck, W., meer
- Vercruysse, J.B., meer
- Mostaert, F., meer
|
|
Abstract |
This work investgates the discharge capacity of a side conveyance structure located at lock No. 3 in the Dessel‐ Schoten canal. A frst level of analysis involves the use of classical semi‐empirical techniques available from hydraulics. A second level of analysis involves the use of Computatonal Fluid Dynamics (CFD), in an efort to reduce the uncertaintes associated with the use of the aforementoned techniques. It is shown that, although in principle the fow present in the side drainage falls into one of the categories in which the proposed tech‐ niques are valid, discrepancies with the results obtained numerically suggest that the underlying assumptons in the technique need to be revised when used for cases with similar characteristcs. This work also focus in reducing the impact of side fows for navigaton through locks, associated with the operaton of the side drain‐ age structure. Diferent alternatves for safe navigaton are proposed, and studied using CFD. In partcular, four scenarios are studied, of which three comprise diferent improvements to the original structure. One of the proposals is found to have promising features, whilst being relatvely simple. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.