Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Bank interaction effects on ships in 6 DOF Delefortrie, G.; Verwilligen, J.; Eloot, K.; Lataire, E. (2024). Bank interaction effects on ships in 6 DOF. Ocean Eng. 310(Part 1): 118614. https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2024.118614 In: Ocean Engineering. Pergamon: Elmsford. ISSN 0029-8018; e-ISSN 1873-5258, meer
|
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Trefwoorden |
Containers > Tanks > Towing tanks Harbours and waterways > Manoeuvring behaviour Harbours and waterways > Manoeuvring behaviour > Bank effects Models > Mathematical models Simulations Water > Shallow water |
Author keywords |
|
Auteurs | Top | |
Abstract |
A difficulty that is still present is the correct separation of the open water contribution and the contribution due to confinement. This is especially the case for rather high displacement ship models, such as the KVLCC2 tanker, in the 7 m wide towing tank, that even sense the tank walls when being towed on the centreline. This topic will be coped with in future publications, along with an extension for ships that sail with a drift angle. |
Top | Auteurs |