Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Efficiënt simuleren van schroef-roer-romp-interactie Eloot, K.; Heylbroeck, B. (1995). Efficiënt simuleren van schroef-roer-romp-interactie. Ir Thesis. Universiteit Gent: Gent. Vol. 1 (tekst); Vol. 2 (figures) pp.
|
Thesis info:
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Doctoraat/Thesis/Eindwerk |
Auteurs | Top | |
|
Abstract |
Na een inleiding en situering wordt in hoofdstuk II een overzicht gegeven van de bestaande mathematische modellen en de filosofie die gevolgd wordt bij het opstellen van deze modellen. Daarbij onderscheidt men twee strekkingen: modellen op zuiver wiskundige basis en modellen met een fysische achtergrond. In hoofdstuk III worden alle specificaties met betrekking tot de scheepsmodellen en de modelproeven opgesomd. Zonder waarheidsgetrouwe modelproeven beschikt men immers niet over een goede basis om een nauwkeurige voorspelling mogelijk te maken. Hoofdstuk IV behandelt de interactie schroef-romp. De modelleringen voor de langskracht X worden gesitueerd op de reeds genoemde terreinen: zuiver wiskundige modellen en fysische modellen. Een vierkwadrantenwerking wordt nagestreefd. In hoofdstuk V wordt nog een stap verder gezet. Vertrekkend van de modellen voor de interactie schroef-roer-romp, voorgesteld door de Japanse onderzoeksgroep Group-MMG, worden formuleringen bekomen voor de langskracht X, de dwarskracht Y en het giermoment N. Hoofdstuk VI tracht alle bevindingen van het onderzoek samen te vatten. |
Top | Auteurs |