Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Wiskundige formulering van oevereffecten voor scheepsmanoeuvreersimulatie Delefortrie, G.; Hermans, P. (2001). Wiskundige formulering van oevereffecten voor scheepsmanoeuvreersimulatie. Ir Thesis. Universiteit Gent. Afdeling Maritieme Techniek: Gent. Vol.1: tekst (X, 209); Vol. 2: fig. (271) pp.
|
Thesis info:
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Doctoraat/Thesis/Eindwerk |
Trefwoorden |
Ship maneuvering Simulation |
Author keywords |
|
Auteurs | Top | |
|
Abstract |
In hoofdstuk 1 wordt het oeververschijnsel verklaard. Vele factoren blijken een rol te spelen in dit complex verschijnsel. Om een beter inzicht te krijgen in oevereffecten zijn door verscheidene instanties, zoals het Waterbouwkundig Laboratorium en Hydrologisch Onderzoek te Borgerhout, modelproeven verricht. Deze worden nader beschreven in hoofdstuk 2. Aan de hand van de analyse van de proefresultaten kan een beeld geschetst worden van de belangrijke parameters. In hoofdstuk 3 worden deze parameters nader besproken, evenals de fysische oorzaken. Zich baserend op die besprekingen kan dan overgegaan worden tot het opstellen van een wiskundig model in hoofdstuk 4. Dit wiskundig model kan niet in alle gevallen de werkelijkheid weergeven door de aanwezigheid van overgangsverschijnselen en andere niet-stationaire effecten, waarop nader ingegaan wordt in hoofdstuk 5. Alle resultaten worden tenslotte op een rijtje gezet in hoofdstuk 6. |
Top | Auteurs |