In 2012 verloren we Jean Jacques Peters, voormalig ingenieur van het Waterbouwkundig Laboratorium (1964 tot 1979) en internationaal expert in sedimenttransport, rivierhydraulica en -morfologie. Als eerbetoon aan hem hebben we potamology (http://www.potamology.com/) gecreëerd, een virtueel gedenkarchief dat als doel heeft om zijn manier van denken en morfologische aanpak van rivierproblemen in de wereld in stand te houden en te verspreiden.
Het merendeel van z’n werk hebben we toegankelijk gemaakt via onderstaande zoekinterface.
Scale-adaptive simulation (SAS) of dynamic stall on a wind turbine
Rezaeiha, A.; Montazeri, H.; Blocken, B. (2020). Scale-adaptive simulation (SAS) of dynamic stall on a wind turbine, in: Hoarau, Y. et al.Progress in hybrid RANS-LES modelling. pp. 323-333. https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27607-2_26
In: Hoarau, Y. et al. (2020). Progress in hybrid RANS-LES modelling. Springer: Cham. ISBN 978-3-030-27606-5; e-ISBN 978-3-030-27607-2. X, 412 pp. https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27607-2
Scale-adaptive simulation (SAS) approach is employed to investigate the complex dynamic stall phenomena occurring on a wind turbine blade. The results are compared with the more popular less computationally-expensive unsteady Reynolds-averaged Navier-Stokes (URANS) approach where the latter is validated using three sets of experimental data. The comparison reveals that the two approaches have similar predictions of the instant of the formation/bursting/shedding of the laminar separation bubble (LSB) and dynamic stall vortex (DSV), the size of the LSB and aerodynamic loads during the upstroke. This is while the two approaches exhibit dissimilar predictions of the trailing-edge vortex characteristics, its interaction with the DSV, number of secondary vortices and aerodynamic loads during the downstroke.
Alle informatie in het Integrated Marine Information System (IMIS) valt onder het VLIZ Privacy beleid