Over het archief
In 2012 verloren we Jean Jacques Peters, voormalig ingenieur van het Waterbouwkundig Laboratorium (1964 tot 1979) en internationaal expert in sedimenttransport, rivierhydraulica en -morfologie. Als eerbetoon aan hem hebben we potamology (http://www.potamology.com/) gecreëerd, een virtueel gedenkarchief dat als doel heeft om zijn manier van denken en morfologische aanpak van rivierproblemen in de wereld in stand te houden en te verspreiden.
Het merendeel van z’n werk hebben we toegankelijk gemaakt via onderstaande zoekinterface.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Bank interaction effects on ships in 6 DOF Delefortrie, G.; Verwilligen, J.; Eloot, K.; Lataire, E. (2024). Bank interaction effects on ships in 6 DOF. Ocean Eng. 310(Part 1): 118614. https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2024.118614 In: Ocean Engineering. Pergamon: Elmsford. ISSN 0029-8018; e-ISSN 1873-5258
|
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Trefwoorden |
Containers > Tanks > Towing tanks Harbours and waterways > Manoeuvring behaviour Harbours and waterways > Manoeuvring behaviour > Bank effects Models > Mathematical models Simulations Water > Shallow water |
Author keywords |
|
Auteurs | Top | |
|
Abstract |
A difficulty that is still present is the correct separation of the open water contribution and the contribution due to confinement. This is especially the case for rather high displacement ship models, such as the KVLCC2 tanker, in the 7 m wide towing tank, that even sense the tank walls when being towed on the centreline. This topic will be coped with in future publications, along with an extension for ships that sail with a drift angle. |
Top | Auteurs |