Over het archief
Het OWA, het open archief van het Waterbouwkundig Laboratorium heeft tot doel alle vrij toegankelijke onderzoeksresultaten van dit instituut in digitale vorm aan te bieden. Op die manier wil het de zichtbaarheid, verspreiding en gebruik van deze onderzoeksresultaten, alsook de wetenschappelijke communicatie maximaal bevorderen.
Dit archief wordt uitgebouwd en beheerd volgens de principes van de Open Access Movement, en het daaruit ontstane Open Archives Initiative.
Basisinformatie over ‘Open Access to scholarly information'.
[ meld een fout in dit record ] |
Directie Kennis & Innovatie (EL&I-DK) |
Overkoepelend instituut: Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I), meer
|
| |||||
Type: Administratief |
Persoon | Top | Projecten | |
|
Abstract: |
Kennis wordt een steeds belangrijke factor om onze economie en maatschappij te vernieuwen. Daarom heeft de Directie Kennis (DK) de opdracht de kennisfunctie van LNV te versterken. De hoofdtaken van de directie zijn 'Kennis voor Beleid' en 'Beleid voor Kennis'. DK is de kennispool voor heel LNV. Als binnen het ministerie behoefte is aan kennis voor het oplossen van beleidsproblemen, kan een beroep gedaan worden op de experts van DK. De directie heeft ook de taak het kennisbeleid van LNV te maken en de positie van het groen onderwijs te versterken. Het succesvolle kennisbeleid van LNV moet gecontinueerd worden, zodat ook in de toekomst de kenniseconomie een sterke impuls krijgt vanuit het agrocomplex. Voor een succesvolle kennisinbreng in het beleidsproces zijn goede relaties essentieel met zowel de vraagstellers, als met de nationale en internationale organisaties waar kennis aanwezig is.
'Kennis voor Beleid' levert DK onder meer door: - Beleidsevaluaties; - de aansturing van onderzoek, kennisverspreiding en gegevensvoorziening en het formuleren van opdrachten; - het uitvoeren van kennisaudits op beleidsdossiers. 'Beleid voor Kennis' betekent voor DK onder meer: - Het opstellen van het kennis- en innovatiebeleid van LNV; - het versterken van de positionering van het groen onderwijs; - De regie voeren op de inzet van financiële instrumenten, inclusief opdrachtverlening voor de kennisinfrastructuur; - Het houden van toezicht op de besteding van publieke middelen door de kennisinstellingen. |
Projecten (6) | Top | Persoon |
Top | Persoon | Projecten |