Over het archief
Het OWA, het open archief van het Waterbouwkundig Laboratorium heeft tot doel alle vrij toegankelijke onderzoeksresultaten van dit instituut in digitale vorm aan te bieden. Op die manier wil het de zichtbaarheid, verspreiding en gebruik van deze onderzoeksresultaten, alsook de wetenschappelijke communicatie maximaal bevorderen.
Dit archief wordt uitgebouwd en beheerd volgens de principes van de Open Access Movement, en het daaruit ontstane Open Archives Initiative.
Basisinformatie over ‘Open Access to scholarly information'.
[ meld een fout in dit record ] |
Coastal Communities 2150 | |
www.environment-agency.gov.uk/aboutus/wfo/128455.aspx |
Acroniem: CC2150 Periode: Januari 2011 tot 2014 Status: Afgelopen |
|
Instituten (6) | Top |
|
Abstract |
De kust staat op een kantelmoment. Het is de hoogste tijd om na te denken hoe we in de toekomst omgaan met klimaatsveranderingen. Klimaatswijzigingen zullen de natuurlijke processen aan de kust versnellen en zullen verhoogde risico’s op overstromingen en erosie met zich mee brengen.
Met het project Coastal Communities, willen we samen met de bestuurders, ambtenaren van kustgemeenten, bewoners, gidsen,… nagaan hoe we mogelijke veranderingen van klimaat kunnen aangrijpen als een uitdaging. Via gerichte communicatie acties opgesteld met de betrokken actoren, willen we het bewustzijn over klimaatsveranderingen en de impact aan de kust verhogen. In het project is er ook aandacht voor de ruimtelijke invulling van maatregelen waarmee we het hoofd willen bieden tegen het veranderende klimaat. Als finale doel willen we werken aan een geïntegreerde visie voor de kust. Het begrijpen van de standpunten van de sectoren laat toe, te werken aan het afstemmen van bovenlokale visies, en zo de basis te leggen voor toekomstige visievorming. In dit project zijn drie procesmatige stappen: 1. Het werken aan draagvlak en samenbrengen van kennis 2. De betrokkenheid en het engagement verhogen via concrete communicatie producten 3. Samenwerken aan een lange termijnsvisie. |
Top | Instituten |