Over het archief
Het OWA, het open archief van het Waterbouwkundig Laboratorium heeft tot doel alle vrij toegankelijke onderzoeksresultaten van dit instituut in digitale vorm aan te bieden. Op die manier wil het de zichtbaarheid, verspreiding en gebruik van deze onderzoeksresultaten, alsook de wetenschappelijke communicatie maximaal bevorderen.
Dit archief wordt uitgebouwd en beheerd volgens de principes van de Open Access Movement, en het daaruit ontstane Open Archives Initiative.
Basisinformatie over ‘Open Access to scholarly information'.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Risiko-analyse, toegepast op scheepsmaneuvreerbaarheid met betrekking tot de sluis te Hingene Longin, L. (1993). Risiko-analyse, toegepast op scheepsmaneuvreerbaarheid met betrekking tot de sluis te Hingene. Ir Thesis. Katholieke Universiteit Leuven (KUL): Leuven. 91 pp.
|
Thesis info:
|
Beschikbaar in | Auteur |
| |
Documenttype: Doctoraat/Thesis/Eindwerk |
Trefwoorden |
Analysis Impacts Locks (Waterways) Manoeuvrability Probability theory Risks Simulation Vehicles > Surface craft > Ships België, Zeeschelde, Zeesluis van Hingene [Marine Regions] Brak water |
Auteur | Top | |
|
Abstract |
The basic variables to determine wether there will be a collision, are the ship's distance to the channel border, dn, and a measure for the direction of the ship's movement, the difference delta dn.The velocity normal to the channel border is a measure for the impact energy in case of a collision. This impact energy indicates the severity of the damage. The distributions of these variables are determined, using the results of the simulation trials. An expression for the probability of a collision and of the severity of the damage is found as well. |
Top | Auteur |