Over het archief
Het OWA, het open archief van het Waterbouwkundig Laboratorium heeft tot doel alle vrij toegankelijke onderzoeksresultaten van dit instituut in digitale vorm aan te bieden. Op die manier wil het de zichtbaarheid, verspreiding en gebruik van deze onderzoeksresultaten, alsook de wetenschappelijke communicatie maximaal bevorderen.
Dit archief wordt uitgebouwd en beheerd volgens de principes van de Open Access Movement, en het daaruit ontstane Open Archives Initiative.
Basisinformatie over ‘Open Access to scholarly information'.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Optimalisatie van de estuaire scheepvaart De Landsheer, T. (2013). Optimalisatie van de estuaire scheepvaart. MSc Thesis. Universiteit Gent. Vakgroep Civiele Techniek: Gent. IV, 95 pp.
|
Thesis info:
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Doctoraat/Thesis/Eindwerk |
Trefwoord |
|
Author keywords |
|
Auteurs | Top | |
Abstract |
In een eerste hoofdstuk wordt kort het thema estuaire vaart besproken. Het bevat tevens de probleemstelling. Hoofdstuk 2 bevat enkele parameters van het schip Deseo. Dit schip wordt immers vaak als voorbeeldschip gebruikt voor de berekeningen. In dit hoofdstuk worden ook enkele parameters van dit schip berekend. In hoofdstuk 3 wordt dieper ingegaan op regelgevingen van andere instanties. De regelgevingen worden kort aangehaald en uitgerekend voor het schip Deseo. Zo komen enkele pijnpunten van deze regelgevingen tevoorschijn. Hoofdstuk 4 bevat de berekeningen van de maximale slingerhoek. Deze berekening wordt uitgevoerd met het oog op de aanpassing van de ECE regelgeving. Deze regelgeving bevat een voorspellingsmethode van de maximale slingerhoek waarvan in hoofdstuk 3 is gebleken dat deze methode aanpassing vergt om van toepassing te zijn op de estuaire scheepvaart. Hoofdstuk 5 bevat berekeningen inzake windinvloed. Deze windinvloed wordt opgenomen in enkele beschouwde regelgevingen. De correctheid van deze regelgevingen wordt getoetst en aangepast waar nodig. In hoofdstuk 6 wordt bij wijze van conclusie een mogelijke regelgeving vooropgesteld. Deze combinatie van regels steunt op de vorige hoofdstukken. Regels worden aangepast opdat ze meer van toepassing zouden zijn op de estuaire vaart. Het laatste hoofdstuk bevat de bijlagen. |
Top | Auteurs |