Over het archief
Het OWA, het open archief van het Waterbouwkundig Laboratorium heeft tot doel alle vrij toegankelijke onderzoeksresultaten van dit instituut in digitale vorm aan te bieden. Op die manier wil het de zichtbaarheid, verspreiding en gebruik van deze onderzoeksresultaten, alsook de wetenschappelijke communicatie maximaal bevorderen.
Dit archief wordt uitgebouwd en beheerd volgens de principes van de Open Access Movement, en het daaruit ontstane Open Archives Initiative.
Basisinformatie over ‘Open Access to scholarly information'.
Actualisatie en verbetering van de hydrodynamische modellen van het beheersgebied van De Vlaamse Waterweg, afdeling Zeeschelde-Zeekanaal: rapport 1. Hydrodynamisch model Zeekanaal-Zenne, analyses en verbeteringsstrategie
International Marine and Dredging Consultants (IMDC); Pereira, F. (2020). Actualisatie en verbetering van de hydrodynamische modellen van het beheersgebied van De Vlaamse Waterweg, afdeling Zeeschelde-Zeekanaal: rapport 1. Hydrodynamisch model Zeekanaal-Zenne, analyses en verbeteringsstrategie. Versie 3.0. Waterbouwkundig Laboratorium/De Vlaamse Waterweg, Afdeling Zeeschelde-Zeekanaal: Antwerpen. 120 pp.
|
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Documenttype: Projectrapport
|
Trefwoorden |
België, Zenne R. [Marine Regions]; België, Zeekanaal Brussel - Schelde
|
Author keywords |
Mike11; hydrodynamische modellering; extreme waarde statistiek; overstromingskartering |
ContactgegevensOpdrachtgever: De Vlaamse Waterweg; Afdeling Zeeschelde-Zeekanaal (AZZ)
, meer
Opdrachtgever: Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Vlaams Ministerie Mobiliteit en Openbare Werken; Departement Mobiliteit en Openbare Werken; Waterbouwkundig Laboratorium (WL)
, meer
Auteurs | | Top |
- International Marine and Dredging Consultants, meer
- Pereira, F., revisor, meer
|
|
|
Abstract |
In dit deelrapport werd een analyse gedaan van het huidige hydrodynamische model van de Zenne en het Zeekanaal, in beheer van het Waterbouwkundig Laboratorium. De nieuw beschikbare data werd verzameld en geanalyseerd. De knelpunten en mogelijke verbeterpunten wat betreft de huidige modeldata, modelprestatie en modelnauwkeurigheid werden opgelijst. Tevens werd de verbeterstrategie toegelicht die gehanteerd zal worden in de volgende projectfase en die gerapporteerd zal worden in “Deelrapport 2: Hydrodynamisch model Zeekanaal-Zenne, Actualisatie 2019”. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.