Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (1): toevoegen | toon |
one publication added to basket [232448] | |
On inertia phenomena in navigation lock filling and emptying Schindfessel, L. (2013). On inertia phenomena in navigation lock filling and emptying. MSc Thesis. Universiteit Gent. Faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur: Gent. 144 pp.
|
Thesis info:
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Doctoraat/Thesis/Eindwerk |
Trefwoorden |
Inertia Locks (Waterways) |
Author keywords |
|
Auteurs | Top | |
|
Abstract |
There are three ways how the inertia effects are studied. First, analytical work is performed, which ultimately leads to insight and approximate formulas. Then these results are checked using a 1D numerical software package, LOCKSIM. Finally, an experimental setup is used, so that real physics can be observed. These three methods (analytical, numerical and experimental) make the dissertation more extensive, but provide a sound support for the different conclusions. In this work formulas are presented for all important parameters, as well as working methods on how to use them for more complex geometries. Since the filling time (being one of the studied variables) is an important parameter for economics, it is a reasonable assumption that this work will find use in practice. |
Top | Auteurs |