Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
nieuwe zoekopdracht
Studie naar de directe baten van de verruiming van de Westerschelde: een logistieke benadering. Eindrapport
Verbeke, A.; Notteboom, T. (2004). Studie naar de directe baten van de verruiming van de Westerschelde: een logistieke benadering. Eindrapport. European Centre for Strategic Analysis: Bergen op Zoom. 183 + annexes pp.
| |
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Documenttype: Eindrapport
|
Trefwoorden |
Topographic features > Channels > Navigational channels ANE, Nederland, Westerschelde [Marine Regions] Brak water |
Auteurs | | Top |
- Verbeke, A.
- Notteboom, T.
|
|
|
Abstract |
Doel van de studieHet doel van het onderzoek is het berekenen van de directe baten van een verruiming van de vaarweg van de Westerschelde, ter aanvulling en ter toetsing van de resultaten van het marktaandeelmodel voor de containersector. Bij de berekening zijn de baten per marktpartij in de vervoersketen berekend, vandaar de benaming ‘een logistieke benadering’. Het onderzoek vormt, evenals het onderzoek naar marktaandelen, input voor de Maatschappelijke Kosten-Batenanalyse Toegankelijkheid, waarin de effecten worden berekend van een verruiming van de vaarweg van de Schelde op de toegankelijkheid van de Antwerpse haven (in termen van kosten en baten).Het onderzoek is uitgevoerd door prof.dr. Alain Verbeke van het European Centre for Strategic Analysis, met medewerking van prof.dr. Theo Notteboom van het Institute of Transport and Maritime Management Antwerp. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.