
Over het archief
In 2012 verloren we Jean Jacques Peters, voormalig ingenieur van het Waterbouwkundig Laboratorium (1964 tot 1979) en internationaal expert in sedimenttransport, rivierhydraulica en -morfologie. Als eerbetoon aan hem hebben we potamology (http://www.potamology.com/) gecreëerd, een virtueel gedenkarchief dat als doel heeft om zijn manier van denken en morfologische aanpak van rivierproblemen in de wereld in stand te houden en te verspreiden.
Het merendeel van z’n werk hebben we toegankelijk gemaakt via onderstaande zoekinterface.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (2): toevoegen | toon |
![]() |
one publication added to basket [408321] | |
Methodology for Hydraulic Boundary Conditions and Safety Assessment 2021: SWAN v41.20 validation report for a higher wave climate Suzuki, T.; Trouw, K.; De Roo, S. (2025). Methodology for Hydraulic Boundary Conditions and Safety Assessment 2021: SWAN v41.20 validation report for a higher wave climate. Version 4.0. FH reports, 18_037_1. Flanders Hydraulics: Antwerp. IX, 130 + 8 p. app. pp. https://dx.doi.org/10.48607/323
Deel van: FH reports. Flanders Hydraulics: Antwerp.
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Projectrapport |
Trefwoorden |
Numerical modelling Water waves > Surface water waves > Wind waves |
Author keywords |
|
Contactgegevens
Opdrachtgever: Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Vlaams Ministerie van Mobiliteit en Openbare Werken; Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust; Afdeling Kust
Auteurs | Top | |
|
Abstract |
Based on these arguments, SWAN will also be used in the Safety Assessment 2021. Validation of an extensive data set of the higher wave climate showed that a change of the value of several input parameters could improve SWAN’s estimation result (e.g. GEN3, breaking, time lag and wind speed reduction). In this report, the selection of the extensive data set is explained, SWAN settings and associated results are discussed and eventually settings for the use of SWAN to calculate the wave boundary conditions nearshore are formulated. |
Top | Auteurs |