Over het archief
Het OWA, het open archief van het Waterbouwkundig Laboratorium heeft tot doel alle vrij toegankelijke onderzoeksresultaten van dit instituut in digitale vorm aan te bieden. Op die manier wil het de zichtbaarheid, verspreiding en gebruik van deze onderzoeksresultaten, alsook de wetenschappelijke communicatie maximaal bevorderen.
Dit archief wordt uitgebouwd en beheerd volgens de principes van de Open Access Movement, en het daaruit ontstane Open Archives Initiative.
Basisinformatie over ‘Open Access to scholarly information'.
one publication added to basket [226842] |
Optimal design of container liner services: interactions with the transport demand in ports
Yang, Z.; Chen, K.; Notteboom, T. (2012). Optimal design of container liner services: interactions with the transport demand in ports. Maritime Economics & Logistics 14(4): 409-434. http://dx.doi.org/10.1057/mel.2012.14
In: Maritime Economics & Logistics. Palgrave Macmillan: Basingstoke. ISSN 1479-2931; e-ISSN 1479-294X, meer
| |
Trefwoord |
|
Author keywords |
container; ship routing; transport demand; slot allocation; feeder port |
Auteurs | | Top |
- Yang, Z.
- Chen, K.
- Notteboom, T., meer
|
|
|
Abstract |
This article introduces an optimization model for container liner services that simultaneously optimizes the shipping route and the container slot allocation on vessels by considering the interactions between the container shipping scheme and the transport demand in the ports. The model consists of two input factors and two processes. The input factors include the shipping scheme and the transport demand in the ports. The processes relate to the optimization of the shipping scheme for a fixed transport demand and the adjustment of the transport demand for a given shipping schedule. We demonstrate the model in an empirical case study on liner service optimization on the trade route between East Asia and West Europe. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.