Over het archief
Het OWA, het open archief van het Waterbouwkundig Laboratorium heeft tot doel alle vrij toegankelijke onderzoeksresultaten van dit instituut in digitale vorm aan te bieden. Op die manier wil het de zichtbaarheid, verspreiding en gebruik van deze onderzoeksresultaten, alsook de wetenschappelijke communicatie maximaal bevorderen.
Dit archief wordt uitgebouwd en beheerd volgens de principes van de Open Access Movement, en het daaruit ontstane Open Archives Initiative.
Basisinformatie over ‘Open Access to scholarly information'.
one publication added to basket [295770] |
Le transport fluvial au cœur des préoccupations et des enjeux contemporains
Tilly, P. (2016). Le transport fluvial au cœur des préoccupations et des enjeux contemporains. Rev. Belge Philol. Hist. 94(4): 1029-1041
In: Belgisch Tijdschrift voor Filologie en Geschiedenis = Revue belge de Philologie et d'Histoire. Société pour le progrès des études philologiques et historiques: Bruxelles. ISSN 0035-0818, meer
| |
Trefwoord |
|
Author keywords |
Hinterland; ports; waterways; Seine and Scheldt; European integration;road transport |
Abstract |
A key element of the competitiveness of seaports consists of its hinterland access. Canals, rivers and river deltas in Northern France, Belgium and the Netherlands provide a dense network of hinterland connections for a number of large North Sea ports as well their necessary interlinking. While there is still no end-to-end standardised waterway for large container and push-towing ships between France, Wallonia and Flanders, a very important and ongoing project at European level aims to complete the missing links between the Seine and the Scheldt. The 'Seine Nord; Seine-Escaut' and 'Le Havre-Paris' canals will become the missing link between of the North-Sea Mediterranean and Atlantic Corridors. Taking into consideration the reality of economic and transport flows, it is clear that a sustainable but efficient transport policy cannot be based on one single mode. Other arguments in favour of inland navigation are its environmental added value character and low transport costs compared to road traffic. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.