Over het archief
Het OWA, het open archief van het Waterbouwkundig Laboratorium heeft tot doel alle vrij toegankelijke onderzoeksresultaten van dit instituut in digitale vorm aan te bieden. Op die manier wil het de zichtbaarheid, verspreiding en gebruik van deze onderzoeksresultaten, alsook de wetenschappelijke communicatie maximaal bevorderen.
Dit archief wordt uitgebouwd en beheerd volgens de principes van de Open Access Movement, en het daaruit ontstane Open Archives Initiative.
Basisinformatie over ‘Open Access to scholarly information'.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (1): toevoegen | toon |
one publication added to basket [350593] | |
Integraal Plan Boven-Zeeschelde: sub report 9. Effect of B-alternatives on mud transport Bi, Q.; Smolders, S.; De Maerschalck, B.; Vanlede, J. (2021). Integraal Plan Boven-Zeeschelde: sub report 9. Effect of B-alternatives on mud transport. Version 2.0. FHR reports, 13_131_9. Flanders Hydraulics Research: Antwerp. VIII, 156 pp. https://dx.doi.org/10.48607/93
Deel van: FHR reports. Flanders Hydraulics Research: Antwerp, meer
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Projectrapport |
Trefwoorden |
Numerical modelling |
Author keywords |
|
Project | Top | Auteurs |
|
Auteurs | Top | |
Abstract |
The calibrated mud transport model is used to analyse the effects of three potential alternative bathymetries that allow accessibility for CEMT1 class Va ships: Chafing (Schaaf), Va “Geul” (VaG) and Va “Hybrid” (VaH). This report describes the effects against a future reference situation (2050). The focus is on expected effects on mud transport and suspended sediment concentrations in the Upper Sea Scheldt. The model results are described in terms of suspended sediment concentration (SSC), the residual transport of sediment due to tidal asymmetry and sediment flux through transects in the area of interest. |
Top | Auteurs |