( 9 peer reviewed ) opsplitsen filter
- Verhoeven, G. (2020). No campers wanted: mass tourism and the discouragement of 'tent cloth vacationing' in Belgium's Trente Glorieuses (1945-'75). Journal of Tourism History 12(3): 237-253. https://hdl.handle.net/10.1080/1755182X.2020.1854354, meer
- Soens, T.; De Block, G.; Jongepier, I. (2019). Seawalls at work. Envirotech and labor on the North Sea coast before 1800. Technology and Culture 60(3): 688-725. https://dx.doi.org/10.1353/tech.2019.0070, meer
- Puttevils, J.; Deloof, M. (2017). Marketing and pricing risk in marine insurance in sixteenth-century Antwerp. Journal of Economic History 77(3): 796-837. https://dx.doi.org/10.1017/S0022050717000687, meer
- De Ruysscher, D.; Puttevils, J. (2015). The art of compromise legislative deliberations on marine insurance institutions in Antwerp (c. 1550-c. 1570). BMGN 130(3): 25-49, meer
- Deseure, B. (2010). ‘Sa splendeur et sa décadence sont également célèbres’ - Het Scheldeverhaal als politiek instrument tijdens de Franse periode. Tijdschr. Geschied. 123(4): 534-553, meer
- Deseure, B.; Marnef, G.; Verhoeven, G. (2010). Een pot vol mosselen: de Schelde en de stedelijke identiteit van Antwerpen (zestiende-twintigste eeuw) = A pot full of mussels. The Scheldt and the urban identity of Antwerp (sixteenth to twentieth century). Tijdschr. Geschied. 123(4): 480-485, meer
- Greefs, H. (2010). Van formeel vrij tot tolvrij - De visies op de Scheldevaart en de positie van Antwerpen als havenstad binnen de schoot van de Antwerpse Kamer van Koophandel, 1795-1863. Tijdschr. Geschied. 123(4): 554-571, meer
- Troubleyn, L.; Kinnaer, F.; Ervynck, A.; Beeckmans, L.; Caluwé, D.; Cooremans, B.; de Buyser, F.; Deforce, K.; Desender, K.; Lentacker, A.; Moens, J.; Van Bulck, G.; Van Dijck, M.; Van Neer, W.; Wouters, W. (2009). Consumption patterns and living conditions inside Het Steen, the late medieval prison of Malines (Mechelen, Belgium). JALC 1(2): 5-47, meer
- Greefs, H. (2008). De terugkeer van Mercurius. De divergerende keuzes van de zakenelite in Antwerpen en het belang van relatienetwerken na de heropening van de Schelde (1795-1850) = Divergent strategies of the business elite in Antwerp and the importance of networks after the reopening of the river Scheldt (1795-1850). TSEG 5(2): 55-86, meer
- Puttevils, J. (2023). Een vergeten bladzijde? De vroege participatie van de Zuidelijke Nederlanden aan slavernij, in: Allen, R.M. et al. Staat & slavernij: Het Nederlandse koloniale slavernijverleden en zijn doorwerkingen. pp. 347-357, meer
- Greefs, H. (2019). Importing from the Baltic to Antwerp: trade preferences and portfolios of maritime traders after the re-emergence of Antwerp as a commercial port town (1795-1857), in: Serruys, M.-W. (Ed.) Proceedings of the sixth sound toll registers online conference, Antwerp, Belgium (22-23 october 2015). Mededelingen van de Koninklijke Marine Academie = Communications de l'Academie Royale de Marine, XLI: pp. 265-284, meer
- Stabel, P.; Puttevils, J.; Dumolyn, J.; Lambert, B.; Murray, J.M.; Dupont, G. (2018). Production, markets and socio-economic structures II: c.1320–c.1500, in: Brown, A. et al. Medieval Bruges c. 850-1550. pp. 196-267. https://dx.doi.org/10.1017/9781108303842.007, meer
- Stabel, P.; Puttevils, J.; Dumolyn, J. (2018). Production, markets and socio-economic structures I: c.1100–c.1320, in: Brown, A. et al. Medieval Bruges c. 850-1550. pp. 86-123. https://dx.doi.org/10.1017/9781108303842.004, meer
- Greefs, H. (2015). Choices and opportunities amid economic warfare: strategic decisions of the business elite in the young harbour town of Antwerp during the Napoleonic Era, in: Aaslestad, K. et al. (Ed.) Revisiting Napoleon’s continental system. Local, regional and European experiences. War, Culture and Society, 1750 – 1850, : pp. 223-240, meer
- Greefs, H. (2014). De Schelde geblokkeerd in 1839: hoe Antwerpen opnieuw een provinciestad werd, in: Van Ginderachter, M. et al. (Ed.) Het land dat nooit was. Een tegenfeitelijke geschiedenis van België. pp. 63-88, meer
|