Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
nieuwe zoekopdracht
one publication added to basket [111350] |
Kostenindicaties bij de Langetermijnvisie Schelde-estuarium
(2000). Kostenindicaties bij de Langetermijnvisie Schelde-estuarium. Dredging Consultants/International Marine: Antwerpen. 46 pp.
| |
Beschikbaar in | |
|
Documenttype: Eindrapport
|
Abstract |
Dit rapport werd opgemaakt op vraag van de Technische Schelde Commissie en dit in het kader van het project “Langetermijnvisie Schelde-estuarium” dat in hun opdracht wordt gerealiseerd. In het kader van het bepalen van deze langetermijnvisie voor het estuarium is de mogelijke verdieping van de vaargeul naar Antwerpen één van de meest richtinggevende wensen die er op tafel liggen. Voor de beoordeling van de consequenties is het belangrijk een voldoende inzicht te krijgen in de budgettaire implicaties van een eventuele verdere verdieping van de vaargeul. Dit rapport werd gerealiseerd door IMDC om een eerste inventarisatie te maken van de verschillende parameters die een invloed hebben op de kosten voor de verdiepingswerken van de toegangsgeul naar de haven van Antwerpen die nodig zijn voor een getij onafhankelijke toegankelijkheid van schepen met een diepgang tot 14.00 m. Bij de opmaak van dit rapport werd rekening gehouden met de volgende relevante kosten:- kosten voor baggerwerken (aanlegwerk en onderhoudswerk)
- kosten voor wrakkenverwijdering
- kosten voor oeverbescherming
- kosten voor natuurherstel en/of natuurcompensatie
- kosten voor verplaatsingen van leidingen
- kosten voor het behoud van het veiligheidsniveau
- kosten voor scheepvaartbegeleiding
- kosten voor schadecompensatie
- kosten voor voorafgaande studie en monitoring van de werken
- Alle kosten betreffen prijspeil 2000 exclusief BTW.
Hierbij werd, binnen het zeer korte beschikbare tijdsbestek, gepoogd om, naast een raming van de waarschijnlijke kosten voor de verschillende parameters, de onzekerheidsmarges te bepalen met een minimum en een maximum waarde voor de belangrijkste parameters. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.