Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (1): toevoegen | toon |
one publication added to basket [122867] | |
Recent developments in surface technology and the effect on roughness and drag Candries, M. (1998). Recent developments in surface technology and the effect on roughness and drag. Ir Thesis. Universiteit Gent. Vakgroep Mechanische Constructie en Productie. Afdeling Maritieme Techniek: Gent. 96 pp.
|
Thesis info:
|
Beschikbaar in | Auteur |
| |
Documenttype: Doctoraat/Thesis/Eindwerk |
Trefwoorden |
Properties > Surface properties > Roughness |
Auteur | Top | |
|
Abstract |
A systematic and critical overview of different methods that modify or alter the properties of a surface in order to reduce drag, with an emphasis on skin friction drag, is presented on the basis of their suitability for marine applications. A conclusive evaluation in terms of techno-economic feasibility has not been made; some methods have great potential (e.g. polymer additives, air injection) but seem less applicable than others with smaller potential (e.g. riblets, compliant coatings), while other techniques are still in an early stage of development (e.g. EMTC) and it may well be that a combination of techniques will be most successful. However, one important conclusion is that biofouling is one of the greatest barriers to the application of a lasting combination of drag reduction techniques and a system with antifouling properties, presumably by integration with paint technology, therefore has to be sought. |
Top | Auteur |