Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (1): toevoegen | toon |
one publication added to basket [123479] | |
Scheepvaart in slibrijke gebieden: interne golfvorming en squat Vander Donckt, S. (2005). Scheepvaart in slibrijke gebieden: interne golfvorming en squat. Ir Thesis. UGent. Faculteit Toegepaste Wetenschappen (TW). Vakgroep Mechanische constructie en productie (TW04): Gent. Vol. 1 (tekst, viii, 167); vol. 2 (figuren) pp.
|
Thesis info:
|
Beschikbaar in | Auteur |
| |
Documenttype: Doctoraat/Thesis/Eindwerk |
Auteur | Top | |
|
Abstract |
In hoofdstuk 1 wordt de probleemstelling geformuleerd en worden eveneens resultaten uit de literatuur beschreven. Hieruit blijkt dat talrijke factoren een rol spelen in het verschijnsel. Om de effecten beter te begrijpen kunnen modelproeven worden uitgevoerd, zoals dit het geval was voor het Waterbouwkundig Laboratorium en Hydrologisch Onderzoek te Borgerhout. Daarom wordt in hoofdstuk 2 een beschrijving gegeven van de daar verrichte model proeven. In hoofdstuk 3 wordt voor de verschillende proefcondities bepaald wanneer contact optreedt tussen het slib en het schip. Er wordt eveneens een wiskundig model opgesteld om de snelheid waarbij dit contact optreedt, te begroten. Natuurlijk speelt het squatverschijnsel hier een belangrijke rol. Hoofdstuk 4 handelt dan ook over dit fenomeen. Opnieuw worden wiskundige modellen opgesteld om de inzinking en trim te voorspellen. Tot slot worden in hoofdstuk 5 alle resultaten op een rijtje gezet. |
Top | Auteur |