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Application of manoeuvring simulation techniques for dimensioning quaywall fenders Laforce, E.; Vantorre, M. (1994). Application of manoeuvring simulation techniques for dimensioning quaywall fenders, in: 28th International Navigation Congress : Seville - 22/27 May 1994. Section 2. Maritime ports and seaways (for commercial, fishery and pleasure navigation). Subject 3. Design and construction of port facilities and structures. pp. 7-16
In: (1994). 28th International Navigation Congress : Seville - 22/27 May 1994. Section 2. Maritime ports and seaways (for commercial, fishery and pleasure navigation). Subject 3. Design and construction of port facilities and structures. PIANC = AIPCN: Brussel. ISBN 2-87223-061-0. 219 pp., meer
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Beschikbaar in | Auteurs |
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Documenttype: Congresbijdrage |
Trefwoorden |
Manoeuvrability Quays Simulation Vessels |
Auteurs | Top | |
Abstract |
En employant une convolution des paramètres cinétiques avec des fonctions de retardement, les effets de mémoire hydrodynamique peuvent être calculés. Les fonctions de retardement dépendent de la position du navire par rapport au mur de quai, et doivent être calculées en temps réel. Le modèle mathématique est décrit, des détails sur la détection des contacts et sur quelques aspect numériques sont présentés et un example d'application pour le Port d'Anvers est donné. |
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