Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (1): toevoegen | toon |
one publication added to basket [126275] | |
The behaviour of a mud-water interface underneath a slowly advancing ship at small keel clearance Ferdinande, V.; Vantorre, M. (1991). The behaviour of a mud-water interface underneath a slowly advancing ship at small keel clearance, in: Proceedings of the International Symposium on Hydro- and Aerodynamics in Marine Engineering HADMAR '91, Varna, Bulgaria, 28 October - 1 November 1991. pp. [4-1]-[4-10]
In: (1991). Proceedings of the International Symposium on Hydro- and Aerodynamics in Marine Engineering HADMAR '91, Varna, Bulgaria, 28 October - 1 November 1991. Bulgarian Ship Hydrodynamics Centre: Varna. 2 vol. pp., meer
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Congresbijdrage |
Trefwoorden |
Sediments > Clastics > Mud > Fluid mud Ship behaviour |
Auteurs | Top | |
|
Abstract |
Model experiments on a slowly advancing ship at small keel clearance revealed the existence of a hydraulic jump in the two-fluids interface, clearly pointing to a well-defined physical pattern. In order to explain, and to describe this phenomenon, that influences the resistance, sinkage, performance and, more important in practice, the manoeuvrability of the ship, some theoretical considerations are presented. It appears that a simplified approach, notwithstanding crude approximations, based on the continuity principle and on an application of Bernoulli's equation to the two fluids layer problem, describes rather closely the main trends observed in the occurrence of the hydrodynamic phenomenon with varying parameters. Even the occurrence of steering anomalies observed above muddy bottoms can be explained. |
Top | Auteurs |