Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
nieuwe zoekopdracht
one publication added to basket [303948] |
CFD-based analyses for a slow speed manoeuvrability model
Villa, D.; Viviani, M.; Gaggero, S.; Vantorre, M.; Eloot, K.; Delefortrie, G. (2019). CFD-based analyses for a slow speed manoeuvrability model. J. Mar. Sci. Technol. 24(3): 871-883. https://dx.doi.org/10.1007/s00773-018-0593-8
In: Journal of Marine Science and Technology. Springer: Tokyo. ISSN 0948-4280; e-ISSN 1437-8213, meer
| |
Author keywords |
Slow speed manoeuvrability; CFD viscous code; OpenFOAM; CFD verification and validation |
Auteurs | | Top |
- Villa, D.
- Viviani, M.
- Gaggero, S.
|
|
|
Abstract |
In the context of the low speed and high drift angles manoeuvres, a limited number of experimental test cases are available in open literature. Consequently, the ability to reliably predict the hull forces (and the related hydrodynamic coefficients) via computational fluid dynamics calculations may represent a significant added value to further tune or to generate new simplified hull forces models to be employed in a manoeuvring code. Even if some applications can be found in the literature for selected cases and conditions, as those considered in the present work, a more systematic comparison is mandatory to confirm the reliability of these numerical approaches. In light of this, in the present work a systematic application of the open-source viscous-based flow solver OpenFOAM to predict forces at low-speed manoeuvring conditions for two ship test cases (the KCS and the KVLCC) is presented. The proposed numerical setup, specifically designed to be applied in the early ship design stage (limiting computational effort), shows a satisfactory accuracy to cope with the strong off-design conditions related to these specific ship operative conditions. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.