Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] |
Toegang MSC containerschepen bij ontwerp diepgang 14,5 m |
Overkoepelend project: Studie nautische toegankelijkheid, meer Identifier financieringsorganisatie: WL MOD 689_04 (Other contract id) Periode: Januari 2006 tot Augustus 2008 Status: Afgelopen |
|
Instituten (3) | Top | Publicaties |
|
Abstract |
Onderzoek model 689/4: de op- en afvaartregeling voor 8000 (en meer) TEU containerschepen tot de haven van Antwerpen bij een maximale diepgang van 145dm.
Dit onderzoek richt zich op ontbrekende kennis voor dit scheepstype voor wat betreft de volgende aspecten: q manoeuvreer- en stuurgedrag bij verschillende diepgangen en kielspelingen; q manoeuvreergedrag in bochten inclusief interactie tussen schepen en oeverzuiging; q voorspelling van squat, ook bij interactie met andere schepen; q invloed van getij (tijvensters), stroming en wind. Het resultaat van dit onderzoek moet aantonen in hoeverre afwijkingen of nieuwe grenzen ten opzichte van het verdrag van de verruiming van de vaarweg in de Westerschelde van 17/01/1995 kunnen tot stand komen zonder afbreuk te doen aan de huidige hoge graad van veiligheid van de vaart op de Westerschelde. Hiertoe moeten deze verschillende aspecten op een natuurgetrouwe wijze nagebootst worden op de scheepsmanoeuvreersimulator, zodat hiermee de operationele condities kunnen getest worden voor de vaart van een 8400 TEU containerschip met een diepgang van 14.5 m. |
Publicaties (3) | Top | Instituten |
|
Top | Instituten | Publicaties |