Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Flexibel sleepbootalternatief voor beschermingspontons Westsluis: simulatiestudie Terneuzen Verwilligen, J.; Laforce, E.; Eloot, K.; Mostaert, F. (2008). Flexibel sleepbootalternatief voor beschermingspontons Westsluis: simulatiestudie Terneuzen. Versie 3.0. WL Rapporten, 803_04. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. V, 32 + 83 p. bijlag, 7 p. tab., 9 p. fig., cd-rom pp.
Deel van: WL Rapporten. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. , meer
|
Toegangsrechten: Niet publiek |
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Projectrapport |
Trefwoorden |
Harbours and waterways > Interaction with structures > Locks > Fendering Harbours and waterways > Interaction with structures > Locks > Lock entry / lock exit Manoeuvrability Simulation Tests Vehicles > Surface craft > Ships > Tugs Nederland: Gent - Terneuzen, Westsluis Marien/Kust |
Author keywords |
|
Auteurs | Top | |
Abstract |
De recente aanpassingen aan de basculebruggen van de Westsluis doet vermoeden dat het verplichte gebruik van de beschermingspontons kan vervallen. De sleepbootassistentie overeenkomstig met de regelgeving in Bass 098/02 werd flexibel toegepast. Dit houdt in dat de loods de vereiste sleepboten, naar eigen goeddunken en afhankelijk van de windcondities, flexibel kon inzetten. De resultaten van deze simulaties worden voorgesteld in het voorliggende document en stellen de opdrachtgever in staat om een wetenschappelijk onderbouwd oordeel te vormen betreffende de implicaties van de verwijdering van de huidige beschermingspontons Europabak, AK4/AK3-bak op de benodigde sleepbootassistentie. Meerbepaald zal de kans op contact tussen schip en basculebrug geëvalueerd worden aan de hand van de uitgevoerde simulatievaarten. |
Top | Auteurs |